Productie ONTKETEND

Muziek uit de 20e en 21e eeuw met professionele musici en hedendaagse dans

Op 1, 2 en 3 juli 2022 vond een drietal concerten plaats op verschillende locaties in Nederland, in het weekend van Keti Koti: de afschaffing van de slavernij in 1863. Musici bij deze productie waren strijkkwartet Amici della Musica, pianist Ad Broeksteeg en althoboïste Marjolein Koning: stuk voor stuk professionals die hun sporen al ruimschoots hebben verdiend.De titel van de productie waar deze concerten deel van uitmaakten (ONTKETEND) had een duidelijke link met het ‘verbreken van de ketenen’. In verschillende opzichten kwam het begrip ‘ontketend’ in de concerten tot uitdrukking.Op het programma stonden werken voor strijkkwartet van Alexander Zemlinsky, Mieczysław Weinberg, en Bruno Vicente (compositieopdracht). Verder de Rapsodie voor althobo en piano van Claude Debussy, een althobo-kwintet van Benno Bonke, en pianostukken van Robert de Pauw en Bonke. Deze laatstgenoemde stukken gingen bij deze productie in première.