Productie ONTKETEND

Muziek uit de 20e en 21e eeuw met professionele musici en hedendaagse dans

Op 1, 2 en 3 juli 2022 organiseert Stichting Melopee een drietal concerten op verschillende locaties in Nederland, in het weekend waarin Keti Koti wordt gevierd: de afschaffing van de slavernij in 1863.De Amstelkerk in Amsterdam (Amstelveld 10) is de concertlocatie voor vrijdagavond 1 juli.Daarna volgt de Bergsingelkerk in Rotterdam (Bergsingel 152) op zaterdagavond 2 juli.Op zondagmiddag 3 juli vindt het slotconcert plaats in de Gasthuiskapel te Zaltbommel (Gasthuisstraat 34).De musici die zullen optreden zijn het strijkkwartet Amici della Musica, pianist Ad Broeksteeg en althoboiste Marjolein de Koning: stuk voor stuk professionals die hun sporen al ruimschoots hebben verdiend.De titel van de productie waar deze concerten deel van uitmaken (ONTKETEND) heeft een duidelijke link met het ‘verbreken van de ketenen’. In verschillende opzichten komt het begrip ‘ontketend’ in de concerten tot uitdrukking.Op het programma staan werken voor strijkkwartet van  Alexander Zemlinsky, Mieczysław Weinberg, en Bruno Vicente (compositieopdracht). Verder de Rapsodie voor althobo en piano van Claude Debussy, een althobo-kwintet van Benno Bonke, en pianostukken van Robert de Pauw en Bonke. Deze laatstgenoemde stukken gaan bij deze productie in première.Toegangsprijs €20 (jongeren t/m 25 jaar: €10)
Toegangsbewijzen zijn te verkrijgen aan de deur, of door het totaalbedrag over te maken op rekening (IBAN):NL 41 TRIO 0320 1679 76 ten name van Stichting Melopee,onder vermelding van de locatie (stad), en het aantal bezoekers.
Uw toegangsbewijzen liggen dan aan de kassa voor u klaar. Bij betaling vooraf kunnen wij voor u een zitplaats reserveren.
Stuur daartoe een mail naar stichtingmelopee@gmail.com.